27 Ekim 2013 Pazar

BİSKOTTİ (KURU MEYVELİ VE FINDIKLI)



Bazı tarifler hiç aklınızda yokken, daha önce hiç yememiş ve duymamışken çıkar karşınıza . Ve bir daha da hayatınızdan çıkmaz.

İşte biskotti benim için öyle bir güzellik. Ben bunu neden daha önce görmemişim, yememişim dedirten bir tarif. 

Pembe bir düş gibi...Masal tadında...Yazları gittiğiniz anneanne evinin çatı arası, kileri, çekmeceleri kilitli konsolu kadar da gizemli. Hani eski bir resme dalıp gittiğinizde yaşadığınız hoş duygu var ya, işte öyle bir şey...



Farklı kültür ve coğrafyalarda ismi biscotti, peksimet, bisküvi, paximadi, biscuit olarak değişse de genel mantığı aynı. İki kez pişirildiği için hem uzun süre dayanıyor hem de kendine özel bir şekli ve kıvamı oluyor. Eskiden tuzlu olarak pişirilir ve uzun yola gideceklere arkadaşlık edermiş. Zamanla şekerlisi, çikolatalısı... gibi farklı çeşitlerde yapılır olmuş. 

Bir kez biskotti yaptıktan sonra kendi kafanızdan onlarca çeşidini yapmak mümkün. Benim favorim ise şimdilik bu. 

Meyveli biskottinin olmazsa olmazları kuru incir, fındık ve portakal şekerlemesi. Bence biskottiye gizem katan üçlü bunlar. 


Klasik kurabiyeleri çok yediğimiz zaman ağır gelir ama biskottiyi yedikçe yiyesi geliyor insanın.

Eğer uzun bir yolculuğa çıkacaksanız kesinlikle çantanızda biskotti olmalı. Hem pratik oluyor hem de tok tutuyor. Kahve içmeyi seviyorsanız yine yanına eşlik edebilecek en güzel tatlardan.




Biskotti 

MALZEMELER


* 4 adet yumurta

* 80 gr. tereyağ
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 paket vanilya
* Bir fiske tuz
* 2 çorba kaşığı irmik
* 3 çorba kaşığı mısır unu (mısır unu yoksa irmiği 5 kaşık kullanın)
* 2 çay kaşığı kabartma tozu
* 1 su bardağı çekilmiş fındık
* 4- 5 adet büyük boy kuru incir
* 12 tane portakal şekerlemesi (artırılabilir)
* 10 tane kuru kayısı
* Yarım su bardağı kiraz kurusu (şart değil)
* 3 su bardağı un

Biskotti Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI


* Öncelikle kuru meyveler küçük küpler şeklinde doğranır ve bolca unlanıp elenir. Fındıklar istediğimiz incelikte çekilip hazır edilir. Eğer meyveler parça parça değil de homojen dursun biskottinin içinde derseniz o zaman unladıktan sonra robotta iyice çekilir. İlk resimde iki örneği de var.  




* Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ, vanilya, şeker, yumurtalar ve tuz mutfak robotu ile 3-5 dk. çırpılır.


* Robottaki karışıma un, irmik, mısır unu ve kabartma tozu ilave edilir ve unlar hamura tamamen karışana dek karıştırılır. Un ilavesi işlemini robotta değil de geniş bir yoğurma kabında yapıp elinizle de yoğurmak mümkün. Ben genelde bu şekilde yapıyordum ama bu sefer robotta yaptım.

* Daha sonra bir kaba alınan hamura kuru meyveler ve fındık eklenir ve iyice karıştırılır. Bu esnada hamur baya ele yapışacak bir kıvamda oluyor. Rahat şekil vermek için 1 saat buzdolabında dinlendirilir.


* Daha sonra eller hafif unlanır ve hamur 3 parçaya bölünür. Şekil verilip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir. Ben şekil verme işlemini tepsideki kağıt üzerinde yapıyorum. Hafifçe üstten ve yadan bastırarak hamuru şekildeki gibi uzatıyoruz.

* Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dk.kadar pişirilir.

* Pişen hamur soğuduktan sonra yaklaşık 1 cm. eninde dilimlenir. Kullandığınız bıçak keskin olmalı. Yoksa dilimlerken parçalanabilir.

* Dilimlenen biskottiler tekrar fırın tepsisine dizilir ve 100 derece fırında yaklaşık 25-30 dk. kurutulur.

* Hava almayacak bir kap veya kavanozda uzun süre muhafaza edebilirsiniz. Tabi 1-2 gün içinde bitmezse :)




2 yorum:

  1. Merhabalar, ta ekşi mayadan girdim, kamera arkasından çıkarak buraya kadar geldim ve daha devam edeceğim anlaşılan :))) Bloğunuzu, tarzınızı, özellikle bakış açınızı çok beğendim ve bunların çoğunda da kendimi buldum. Hele o uzun uzun yazdığınız bomba niteliğindeki maya yazısı aldı götürdü beni. Sizi özveriniz, emeğiniz ve pozitif bakışınızdan dolayı tebrik ediyorum. Bu tarz insanların değeri hem iyi bilinir hemde bilinmez. Bilirler çünkü yine en doğrusu sizdedir. Bilmezler çünkü maalesef bir kısım insanımızda haset var itiraf etmezler, bir kısmı da nankördür emeğin hakkını teslim etmez. İşi olunca kullanır geçer pek ardına bakmaz, maalesef. Genelde yazılarda az yorum olmasına çok üzüldüm. Hiç okunmadığını sanmıyorum ama... Vakit buldukça bende buralardayım artık. Ekşi maya tarifinin 4.günündeyim. Başka tarifle başlamıştım. Şimdi sizin yazıları okudukça mayayı böldüm, birisini ilk tarife göre, ikincisini size göre devam ediyorum. Bakalım nasıl olacak merak içindeyim. İlk fırsatta kendi tecrübemi kısaca o yazınızın altına yorum yazacağım. Sevgiletimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, geri dönüşünüz için ben teşekkür ederim Sevgi hanım. Dediğiniz gibi günümüzde blog yazıları pek okunmuyor maalesef. Ama ben yazmayı ve detayı çok sevdiğim için yazıyorum. Size de kolay gelsin umarım mayanızla çok güzel ekmekler yaparsınız.

      Sil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.