5 Mayıs 2014 Pazartesi

REVANİ


Hayatımda denediğim ilk revani tarifidir kendisi ve aradan neredeyse 16-17 sene geçmiş hala revani yapacağım zaman aynı tarifi kullanıyorum.

Nereden buldun, kimden aldın derseniz bu tarifi, aynen profiterol de olduğu gibi 1980'lerden kalma, parça parça olduğu halde atmaya kıyamadığım bu kitaptan.


Baştan yazayım bu revanide kabartma tozu yok. Bu tatlının dokusunun daha sıkı olmasına sebep oluyor. Kabartma tozu kullanmadan yaptığım kek denemesini bu yazımda paylaşmıştım ve kekin kabartma tozu ile daha hafif olduğunu yazmıştım.

Aynı şey kekgillerden olan revani için de geçerli olsa gerek ama yıllardır "bu tarifi bir de kabartma tozu kullanıp deneyim" demek aklıma hiç gelmedi. Şimdilerde geldi tabi de :) daha denemek nasip olmadı. Ama denenecekler listesinde. Ben öncelikle yıllardır yaptığım orjinal tarifi yayınlamak istedim. Kabartma tozu kullanmak isteyenler 1-2 çay kaşığı katsa yeterli olur diye düşünüyorum.

Tarifin orjinalinde yağ olarak erimiş tereyağ kullanmış. O şekilde de de çok yaptım ama daha sonra tereyağ eritmek, tava bulaştırmak külfetli gelmiş olacak ki sıvı yağa dönüş yaptım. Tek sebebi budur :) İsteyen tereyağ kullanabilir yani.




Revani

MALZEMELER

* 5 adet büyük boy yumurta
* Yarım su bardağı şeker
* Bir fiske tuz
* Yarım kahve fincanı sıvı yağ veya erimiş ılımış tereyağ
* 1 paket vanilya
* 1.5 kahve fincanı un
* 1.5 kahve fincanı irmik

Şerbeti İçin

* 2.5 su bardağı şeker
* 2 su bardağı su
* 2 tatlı kaşığı limon suyu

Revani Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI

* Ön hazırlık olarak 26 cm. çapında bir tepsi (ben alüminyum tepsi kullanıyorum) katı yağ ile yağlanır ve her tarafı unlanır. Fazla unlar tepsinin ters tarafına vurularak uzaklaştırılır.

* Geniş bir kapta un ve irmik beraber karıştırılır ve hazır bekletilir (kabartma tozu kullanmak isteyenler onu da bu aşamada irmik ve una ilave edebilir)

* Kabartma tozu kullanmadığımız için kabarması için dikkat edeceğimiz noktalar var. Bunlardan ilki yumurtaların sarısını ve beyazını ayırmak ve beyazın içine kesinlikle bir damla dahi sarı karıştırmamak.



* Öncelikle yumurta beyazları bir fiske tuz ile robotta veya mikser ile çırpılır. Görüntüsü yoğurda benziyor. Resimde de görüldüğü üzere spatula ters çevrilse bile çırpılmış yumurta akları düşmüyor. Eğer içine yumurta sarısı karışırsa bu kıvamı almaz o yüzden dikkat etmek gerekiyor sarı ve beyazı ayırırken.


* Çırpılan yumurta akları bir tabağa alınır. Bundan sonraki işlemleri hızlıca yapmak gerekiyor zira yumurta akları bekledikçe sönmeye erimeye başlıyor.

* Yumurta sarıları da şeker ve vanilya ile 3-4 dk. çırpılır.

* Bu aşamadan sonra mikser kullanmadan el ile devam edilecek karıştırmaya. Çırpılan bu karışım (yumurta sarıları) un irmik karışımının üzerine boşaltılarak iyice karıştırılır.

* Hemen ardından sıvı yağ ve yumurta akları da ilave edilir ve hızlıca karıştırılıp daha önce hazırlanmış tepsiye hamur dökülür ve bekletmeden, önceden 250 derecede ısıtarak hazırlanmış fırına koyulur.

* 10 dk. sonra fırının ısısı 150 dereceye düşürülür ve yaklaşık 35-40 dk. daha pişirilir. Ben iyice pişkin olsun diye 45 dk. pişirdim. Tercih size kalmış.

* Tatlıyı fırına atar atmaz şerbet için şeker ve su karıştırılarak ocağa konur. Kaynayınca içine limon suyu ilave edilir ve 10 dk. kaynatılır ve altı kapatılır.

* Tatlı fırından çıkarılınca kürdan ile üzeri on, on beş yerden delinir ve 10-12 dk. kadar bekletilir. Ve ilk sıcaklığı çıkmış olan şerbet üzerine dökülür (şerbetin altı, daha tatlı fırında pişerken kapatılmış olduğu için istediğimiz sıcaklığa 30-40 dk. bekleyerek otomatik gelmiş oluyor zaten)

* Tatlı şerbeti iyice çekene kadar 3-5 saat bekletir. Üzerine bol hindistan cevizi serpilir. İyice soğuyunca baklava dilimi şeklinde kesilerek servis yapılır. Baklava dilimi yapmayı bilmeyenler buraya bakarak detaylı bir şekilde öğrenebilirler.

* Baya bereketli bir tatlı oluyor. Artan kısmı ağzı kapalı bir kaba alınarak 4-5 gün buzdolabında  muhafaza edilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...