22 Kasım 2014 Cumartesi

ELMALI KEK (10-15 kişilik)


Yine düştük bir maceranın peşine...

Macera dediğin illa dağda bayırda yaşanmaz. Küçük bir mutfağın içinde de yaşanır pekala. 

Kafamızı meşgul edecek başka işlerin olmadığı bir gün ayarlanır. Bir de bulutlu, hafiften yağmurlu bir sonbahar günüyse değme gitsin mutfak keyfine...



Öyle 15 dk. da bir kek çırpayım da atayım fırına diyorsanız bu tarif öyle değil baştan söyleyeyim. Yarım gününüzü alacak bir elmalı kekten bahsedeceğim şimdi.


Tarifi cafefernando.com dan aldım. Orada bu tarifi görmemin üzerinden koskoca iki yıl geçmiş...

Yani bu keki yapacak fırsatı iki yıl sonra ancak yakalayabildim. 

Genelde cafefernandonun tarifleri macera tadında okunuyor ve yapılıyor.  Ekşi mayalı ekmek ve ev yapımı vanilyanın ardından sıra bu elmalı kekte.

Tarifte kullanılan elma ekşi bir elma. Arap kızı elma olarak biliniyor. Elmanın ekşiliğini keki ilk ısırdığınızda hissediyorsunuz.


Ben tarifte ufak değişiklikler yaptım. Mesela 300 g. olan şekeri 200 g. kattım -bence yeterli oldu-

Keki hazırladım kalıba döktüm ama inanılmaz koyu bir hamurdu. Eyvah dedim bu taş gibi bir şey olacak, kek ile alakası olmayacak, unu az katsaydım nasıl olurdu vs. sorular kafamda uçuşuyor. Gerçi cafefernando bu koyu hamurdan yumuşacık bir kek olduğunu yazmış ama ben bir de şeker miktarını azalttığım için sonuç onunki gibi olmazsa diye telaş ettim.

Ama sonuçta fırından çıkan kekin yumuşaklığına hayret ettim.


Son olarak şunu da yazayım ve tarife geçeyim: Bu keki sık sık yapar mıyım? Hayır. Peki bu keki denediğime pişman mıyım? Kesinlikle hayır.

Eğer mutfakta macerayı seviyorsanız, değişik tatların peşinde iseniz, vaktiniz de varsa denenecekler listesine kaydedilebilir.

Yoğun Elma Aromalı Kek

MALZEMELER


* 340 g elma püresi (2 kg. ekşi arap kızı elma ile hazırlanıyor)

* 4 adet büyük boy yumurta (kabuğu ile bir yumurtanın ağırlığı 68 g olmalı)
* 1 su bardağı tepeleme şeker (200 g)
* 200 g oda sıcaklığında tereyağ
* 280 g un
* 8 g kabartma tozu
* 3 g karbonat
* 1 silme çay kaşığı tuz (2 g)
* 1 çay kaşığı tepeleme tarçın (3 g)

Elmalı Kek Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI


* Öncelikle elma püresi hazırlanır ki zaten işin en çok vakit alan kısmı bu.


* Elmalar soyulur. Ceviz büyüklüğünde doğranıp yağlı kağıt serilmiş büyük boy fırın tepsisine koyulur. Kabuk ve çöplerinden ayrılan elma bu aşamada 1400 g. ağırlığına düşüyor.


* Önceden ısıtılmış 180 derece fırının orta rafına sürülür.

* Yaklaşık olarak 50 dk. pişirdim. 30. dk.da, bir kaşıkla elmaları karıştırdım.


* Fırından çıkan elmalar (ağırlığı 686 g. a düştü) blender ile püre kıvamına getirilir.  Ve bir fırın kabına yayılır (pişirme kağıdı kullanmanıza gerek yok) Ben 25x38 cm ölçüsünde dikdörtgen büyük boy borcam kullandım.

* Bu aşamada en çok dikkat etmeniz gereken şu ki; kullanacağınız kabın genişliği/darlığı pişme süresini etkileyecektir. Kabın ölçüsü büyüdükçe kıvam alma süresi kısalır.


* Püreyi 150 derece fırında, her 15 dk. da bir karıştırarak 50 dk. da pişirdim. Burada kıvamını ayarlamak için dikkatli olun. Yaklaşık aynı boy kap kullandığımız halde ben cafefernandonun kullandığı süreden 10 dk. önce fırından çıkardım. Çünkü biraz daha fırında kalsa taş gibi olabilirdi. Farklı fırınların derecelerinde de az buçuk fark olabilir.


* Pürenin kıvamı ise oldukça sert ama bıçakla bir ekmeğe rahatça sürülecek bir kıvamda olması lazım.

* Püremiz hazır. Ağırlığı ise 340 g. Tarifte kullanmak için iyice soğumasını bekliyoruz.


* Kek için tereyağ, şeker ve tuz 4-5 dk. boyunca robotta çırpılır. Ben el mikserinde zorlandım, robotta daha rahat oluyor.

* Daha sonra yumurtalar tek tek kırılır ve birer dk. çırpılır.

* Daha sonra elma püresi eklenir ve 1 dk. daha çırpılır. Ardından birlikte geniş bir kaba elenmiş kabartma tozu, karbonat, tarçın ve un eklenir. Ve karıştırılır. (Burada süreyi uzun tutmanıza gerek yok. Malzemelerin birbirine iyice karışması yeterli)

* Büyük boy bir kalıp kullanıyoruz. Hacmi 2.5 lt. Çapı ise 25 cm. olmalı.

* Az miktarda tereyağ ile yağlanmış kalıba kek harcı dökülüp üzeri spatula ile düzeltilir ve fırının orta rafında tel ızgara üzerinde 150 derecede 45- 50 dk. pişirilir. Pişip pişmediğini anlamak için kuru bir kürdanı keke batırın ve kürdan tamamen kuru çıkmışsa kek pişmiş demektir.


* Soğuyan kekin üzerine pudra şekeri serpilir. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.