8 Kasım 2014 Cumartesi

PAMUK POĞAÇA (20 adet)


Mutfak Kimyasında yazalı iki yılı geçmiş ben hala bu poğaçanın tarifini vereceğim. Aslında çok yaptım, ölçülerini ve detaylarını kaydettim ama bir türlü fotoğrafını çekemedim. Nasip bugüneymiş.

Buna benzer bir poğaça tarifi var blogda ama bu başka. Sade ve temel bir poğaça tarifi olarak düşünebiliriz bunu.

İçinde süt yok, yoğurt yok. Yaş maya kullanıldığı için de pamuk gibi oluyor. Çoğunlukla bu tarifi yapıyorum. Yiyenlerden genelde iyi not alıyor.




Geçenlerde bir yerde bi poğaça yedim. Aaa ne kadar güzel olmuş, nasıl yaptınız bunu dedim. Bir kağıt parçası çıkardı "herhalde senden almıştık tarifi" diyerek. Hiç hatırlayamadım ama yazıya baktım benim yazım. Yıllar önce vermişim unutmuşum. İçinde yoğurt olan bir tarifti...

Ben, pamuk poğaça güzel oluyor diye hep bunu yapıyorum bu aralar....Halbuki yıllar önce süt/yoğurt katardık sürekli.  Farklı çeşitlerde poğaça yapmayı unuttuk bunun yüzünden :)


Pamuk Poğaça

MALZEMELER


* 1 su bardağı ılık su

* 1 paket yaş maya (42 g)
* 1 su bardağından bir parmak az sıvı yağ
* 1 adet yumurta beyazı
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 4 tatlı kaşığı toz şeker
* Aldığı kadar un ( 400 g kullandım ben )

Üzeri İçin

* Yumurta sarısı

* Susam ve çörek otu

Yumuşak Poğaça Nasıl Yapılır

HAZIRLANIŞI


* Geniş bir kaba su ve maya koyulur. Bir çatal ile maya eriyene kadar karıştırılır.


* Tuz, şeker, yumurta beyazı ve sıvı yağ eklenir.

* Ardından yavaş yavaş un ilave edilerek yoğurulur. Un ilk başta tamamen katılmamalı. Benim kullandığım miktar 3 su bardağı + 2 yemek kaşığı un idi. İlk başta 2,  2.5  su bardağını katıp yoğurmaya başlayın. Daha sonra duruma göre azar azar kalanını ekleyebilirsiniz.

* Hızlı bir şekilde en az 15 dk. kadar yoğurmalı. Ele biraz yapışsa da çok fazla un eklenmemeli. Yoğurma sonunda ellerdeki hamur bir çorba kaşığı ile sıyrılabilir.

* Hamurun yoğurdukça güçlendiğini ve ele daha az yapıştığını göreceksiniz.

* Hamurun üzerine bir kapak veya tepsi örtülerek 40 dk. oda ısısında bekletilir.

* Daha sonra şekil verilir ve yağlı kağıt serilmiş büyük boy fırın tepsisine tepsiye dizilir. Daha rahat şekil vermek için eller önce hafifçe unlanabilir.


* Üzerine hemen yumurta sarısı sürülür ve isteğe bağlı olarak susam veya çörek otu serpilir. 15- 20 dk. da tepside mayalanması için bekletilir.


* Soğuk fırına sürülür. 150 derecede yaklaşık 25-30 dk. pişirilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.