29 Aralık 2014 Pazartesi

BEYİN SALATASI


Mutfak Kimyasında yer alsın diye notlar aldığım, resimler çektiğim onlarca tarif var ama bu sitede bir gün beyin salatası tarifi yazacağım aklımın ucundan dahi geçmezdi.

Ama şu an beyin salatası tarifi vermek üzereyim :)



Geçenlerde çarşıdan eve gelen 2 adet koyun beynini pişirmek göreviyle kolları sıvalayıp girdim mutfağa. 

Nasıl pişer ki bu beyin ya hu 😳

Neyse internetten biraz araştırdım. Makul bulduğum kısımları not ettim. Biraz da kafama göre takıldım. Sonra geçmişte beyin pişirme tecrübesi olanlara danıştım (Mesela ben kaynatırken sirke katmıştım suya netteki tariflerden yola çıkarak ama sorduğum kişi, sirkeye hiç gerek yok kaynatırken deyince tariften çıkardım)

Beyin salatasının tadı kötü değil ama benim damak tadıma pek hitap etmedi onu söyleyeyim açıkça. Yani aman aman bu tarifi mutlaka deneyin, şöyle güzel, böyle nefis tarzı cümleler yazmıyorum.

Bu tarif beyin sevenler için ve benim gibi pişirmek isteyip de nasıl yapacağını bilmeyenler için burada yerini aldı.

Çiğ haldeki beyin resimlerini önce koymak istemedim pek hoş değil diye ama resimlerin bir tarifi anlamayı ne kadar kolaylaştırdığını bildiğim için güzel anlaşılması için koymaya karar verdim.

Resimde görünen 2 adet koyun beyni. Ama 1 tanesi salata için bol bol yetiyor. Tarifi ona göre verdim. 

Bazıları beyni haşladıktan sonra soyuyormuş. Bence, önce soyup sonra pişirmek daha güzel. Zarını aldığınız anda aşağıda görünen o kırmızı kanlı görüntü gidip, bembeyaz et kısmı çıkıyor ortaya. Çok hayret ettim, Hem kanlı görüntü kalmadı hem de zar tahminimden çok çok kolay soyuldu. Kolay soyulması için mutlaka soğuk suda bekletin bir süre. 

Bakalım beyin salatası nasıl hazırlanıyormuş.

Beyin Salatası

MALZEMELER

* 1 adet koyun beyni (alırken taze olmasına dikkat edin)
* Tuz
* Su
* Marul
* Maydanoz
* Havuç
* Zeytinyağ
* Limon
* Arzu edenler için sirke

Beyin Nasıl Pişirilir

HAZIRLANIŞI

* Öncelikle beyin yıkanıp soğuk su dolu bir kaba koyulur.

* 2-3 kez  suyu değiştirilip bir saate yakın suda bekletilir. En son bekleme sırasında suyun içine biraz da buz ilave edilir. 

* Sürenin sonunda beyinin zarı bir ucundan tutularak çekilir. Tek parça halinde geliyor zaten. Yıkanıp bir tencereye koyulur. 

* Üzerini geçecek kadar su ilave edilir. Tuzu koyulur ve 10-12 dk. kaynatılır. Eğer sığır beyni kullanıyorsanız kaynama süresini biraz artırmanız gerekir. 

* Altı kapatılınca, pişen suyunun içinde soğuması beklenir. Sanırım bu işlem renginin kararmaması için. Eğer acele kullanmak gerekirse, bir kevgirle alınıp soğuk suda bir süre bekletmek kararmasının önüne geçebilir. 

* Ben tam soğumadan çıkardım. Dış kısmı resimde de görüldüğü gibi hafif koyulaştı. 


* Daha sonra haşlanan beyin dilimlenir ve marul, maydanoz ve havuç ile hazırlanan salatanın üzerine yerleştirilir. 

* En üste tuz, zeytinyağ, limon karışımı (sirke sevenler sirke de kullanabilir)  dökülerek servis yapılır. 




5 yorum:

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.