18 Ağustos 2016 Perşembe

PATLICAN NASIL KURUTULUR


Kışlık hazırlıklar devam ediyor. Sebze kurutma dosyamızın ikinci konusu patlıcan. İlk konumuz dolmalık biberdi.

Patlıcan biberle kıyaslandığında çok daha rahat kuruyor.

Patlıcanı dolmalık şeklinde kurutan da var, uzun uzun dilimleyip kurutan da.

Ama ben yemeklik şekilde doğrayıp kurutmayı seviyorum. İster kuru sebze haşlamasında, ister yemeklerinizde kullanabileceğiniz şekli ile hazır olmuş oluyor.

Kurutma zamanı ise temmuz ve ağustos aylarının en sıcak günleri olarak seçilirse güzel olur. Ben ağustos ortalarında havanın 37 derece civarında olduğu bir günde kuruttum. Aşırı nemli bir yerde oturuyorsanız muhtemelen sebze kurutma işlemi yapamayacaksınız. Bu notu da düştükten sonra geçelim tarifimize.




Patlıcan Kurusu

MALZEMELER


* Patlıcan

* Bıçak
* Yorgan ipi
* Yorgan iğnesi
* Kabuklu sarımsak
* 1-2 çay kaşığı karbonat

Patlıcan Nasıl Kurutulur

HAZIRLANIŞI


* Patlıcanlar aynen yemek yaparken olduğu gibi alacalı bir şekilde soyulur ve doğranır.


* İğne ile yorgan ipine tek tek geçirilir.

* Yeriniz dar, yan bir şekilde asamayacaksanız şu yöntemi deneyebilirsiniz. Bir çok kişiye çılgınlık gibi gelebilir ama bir yöntem bu da. Şöyle ki her bir patlıcan parçasını geçirdikten sonra  ipe bir düğüm atılıyor (iğneyle birlikte atılıyor düğüm ve el alışınca çok da zor olmuyor) ve dik astığınız zaman patlıcanlar üst üste binmeden çok rahat kuruyor. Tabi yeriniz genişse buna hiç gerek yok. Patlıcanları ipten çıkarırken de biraz oyalayıcı oluyor çünkü tek tek düğümlerin arasını kesmek gerekiyor. Ama yeri dar olanlar için paylaşmak istedim.


* Aynen biber kuruturken kullandığımız mandal ile asma yöntemini patlacan da da kullanabilirsin. Düğümleyip asmaktan çok daha rahat oluyor.

* Aşağıda da da görüldüğü üzere bu yöntemle çok küçük bir alanda rahatça patlıcanları kurutmak mümkün.


* Hava güneşli biraz da rüzgarlı ise 2 günde baya kurumuş oluyor patlıcan. 2 ila 5 günün ardından ipten çıkarıp bir bez serdiğim tepsiye alıyorum patlıcanları ve o şekilde güneşlendirmeye devam ediyorum.

* İyice kuruduğuna emin olduğunuz patlıcanları  (7 ila 10 gün arası değişir bu süre. Ben 12. günde paketleyip kaldırdım) sıra paketleme aşamasında.

* Önce patlıcanları şöyle bir gözden geçirin kıl vs varsa atın. Sonra kuru bir eleğe (delikleri çok küçük olmayan) koyulur ve sallayarak üzerindeki tozlardan da arındırılır.

* Buzdolabı poşetine koyulur içine kabuklu bir diş sarımsak ve 1-2 çay kaşığı karbonat serpilip karıştırılır. Bu işlemi böceklenmemesi için yapıyorum.

* Ve buzdolabına kaldırılır. Evinizde çok serin bir bodrum vs varsa orada da muhafaza edebilirsiniz ama evin içinde maalesef riske atmak istemediğim için buzdolabında saklamayı tercih ediyorum.

* Çok geniş değil buzdolabım ama bu kadar emek çekilen bir gıdanın bozulması elbette can sıkıcı bir durum. Geçmişte başıma geldiği için daha da temkinli hareket ediyorum ve buzdolabının kapak kısmındaki rafların en üst bölümünü kurularım için ayırdım. Üzerine herhangi bir sıvı dökülme ve günlük kullanımda elimize dolanmaması için bu bölüm çok iyi oluyor. Ve bir sene de geçse hiç bir bozulma olmuyor. Tavsiye ederim.

7 yorum:

  1. Ne zaman yeni tarif yazcaksın sana çok kanım kaynadı tanimadan tariflerinle sevdim yeni tariflerini bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet arayı çok uzattım farkındayım. Yayınlanmayı bekleyen iki üç tarifim var. Zaman bulur bulmaz yayınlayacağım inşallah.

      Sil
  2. Başka bazı bloglarda yıkanıp tuzlandıktan sonra kurumaya bırakıldığını gördüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı kurutma yöntemleri olabilir. Bu tarz benim tercihim. Yıkamama sebebim; kururken zaten ne kadar dikkat etseniz toz oluyor ve pişirmeden önce bolca yıkanıp ilk kaynatma suyu dökülüyor. Yani temizlik konusunda içim rahat. Ayrıca yıkanan patlıcan su çeker kurutması zor olabilir, bu benim şahsi kanaatim.

      Tuzlama olayında ise kötü bir tecrübem var. Bir kere dolma biberleri tuzlayıp kurutmuştum ve çürümüşlerdi. Sebebi tuz olmayabilir ama ben bu nedenle tuzlama olayına sıcak bakmıyorum.

      Farklı yöntemler deneyip memnun kalırsanız buradan paylaşabilirsiniz.

      Sil
  3. Çok başarılı ve açıklayıcı tesk.ederiz

    YanıtlaSil
  4. Çok açık bir anlatım, teşekkürler gerçekten

    YanıtlaSil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.