24 Aralık 2017 Pazar

BASİT KREP TARİFİ



Hiç ekmek almaya üşenip hamur işi yaptığınız zamanlar oldu mu?

Benim sık sık oluyor. Büfe yakın olmasına rağmen hamur işi yapmak daha cazip geliyor bana. 

En çok da krep ve cıvık çörek yapıyorum böyle durumlarda. Çünkü bu iki tarifte de elinize hamur bulaşma sorunu yok, en pratik hamur işi bu ikisi bence.

Aşağıda okuyacağınız, sütsüz krep tarifi.  "Sadece su ile krep olur mu" demeyin. Oluyor, hem de çok güzel oluyor. 

Ben krep yapmayı anneannemden öğrendim. O asla süt koymazdı ve mutlaka mayalı yapardı. Küçüklükten beri damak tadım alıştığı için hep bu tarz yaparım krepleri. 

Siz beğenir misiniz bilmem ama bir kere mutlaka deneyin ve yorum kısmına fikirlerinizi yazın. 



Pratik Krep Tarifi (13-14 adet)

MALZEMELER

* 3 yemek kaşığı sıvı yağ
* 1 adet yumurta
* 20 g yaş maya
* Eğer kuru maya kullanmak isterseniz 10 g kuru maya (1 yemek kaşığı) ve onu eritmek için 5 yemek kaşığı ılık su
* 1 tatlı kaşığı toz şeker
* Yarım tatlı kaşığı tuz


* 400 g ılık su (su miktarının kullandığınız unun cinsine ve yumurtanın büyüklüğüne göre değişeceğini unutmayın)
* 250 g un (teraziniz yoksa bardak ölçüleri ve kaşık ölçüleri kısmından yardım alabilirsiniz)

Krep Nasıl Yapılır

* Geniş bir kapta yaş mayayı bir çırpma teli ile ezin. Eğer kuru maya kullanacaksanız bir fincanın içinde su ile topak kalmayana  kadar karıştırın. 

* Mayaya ılık suyu, yağı, yumurtayı, şeker ve tuzu ilave edip malzemeler birbirine karışana kadar çırpın.

* Daha sonra un ilavesi yapın. Pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırpma teli ile çırpın. Ben mikser kullanmıyorum böyle daha pratik geliyor bana ama isterseniz kullanabilirsiniz.

* Gerekirse un su ilavesi yapılabilir hamuru hazırlarken ama ben yukarıdaki ölçüler ile yapıyorum hep. Ama unun cinsine ve yumurtanın büyüklüğüne göre oynama olabilir. Benim krep hamurum aşırı akışkan olmuyor. Elbette bir kek hamuru kadar da yoğun değil  ama şöyle ifade edeyim; tavaya kepçe ile döktüğüm zaman tavayı oynatarak değil kepçe ile yayarak genişletiyorum. 

* Ve hamurun üzerine bir kapak örterek ılık bir ortamda bir saat bekletin. Aşağı resimdeki gibi maya güzel gelmeli göz göz olmalı. Mayası iyi gelirse pişirdiğiniz krep de güzel olacaktır.

* Hamurun mayası gelince tavayı orta ateşte ısıtıyoruz. Ocağınızın kahve gözü çok küçük değilse onun açık ayarında, çok küçük ise orta gözün açığında pişirebilirsiniz. 

* Kesinlikle krep tavası kullanmanızı öneririm. Teflon olmalı. Sakın çelik bir tavada denemeyin yapışır tavaya. Granit tava da olabilir. 

* İlk başta az miktar sıvı yağı bir peçete ile tavaya yayıyorum ben. Sonrasında pek lüzum olmuyor ama tavada ufak hamur kırıntıları kalırsa yanmaması için yine bu yağlı peçete ile aralarda tavayı temizleyebilirsiniz. 

* Benim krep tavamın çapı 22 cm. Krep için ideal büyüklük bu şekilde. 

* Kepçe ile hamuru alıp hızlıca tavaya döküp kepçenin tersi ile dairesel hareketlerle hamuru tavaya yayıyorum. Eliniz alışık değilse önce düzgün olmayabilir ama el alıştıkça çok kolay bir şekilde bu işlemi yapabilirsiniz. İlk başta parçalanmalar olursa moralinizi bozmayın eliniz zamanla alışacaktır. Bu aşamada hızlı olmak çok önemli.


* Resimde gördüğünüz şekilde her biri arkalı önlü pişirilir. Tavadan alınca sıcak olduğu için üst üste koymayın. Hamur olmaması için kağıt havlu veya temiz kağıt serilmiş bir tepsiye alın. Zaten siz krepleri yapmayı bitirdiğinizde ilk sıcaklıkları geçmiş olacak. Artık üst üste bir tabağa dizip servis yapabilirsiniz. 

* İster peynirle ister çikolata veya reçel ile birlikte yiyebilirsiniz. Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. Cok guzel bir blog. O kadar yemek aradığım halde ilk defa karşılaştım bu siteyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. 2012 yılından beri paylaşımlarda bulunuyorum. Demek ki bu zamana nasipmiş karşılaşmak :)

      Sil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.