2 Aralık 2017 Cumartesi

EVDE WHITE CHOCOLATE MOCHA NASIL YAPILIR


Kahve içmeyi ve ikram etmeyi çok severim. Aile ortamında, arkadaş ortamında, konu komşu ziyaretlerinde, yapılan sohbet muhabbette kahvenin yeri başkadır.

Benim için kahve demek türk kahvesi demektir.  Eve paket paket kahve alınır ve hızlı bir şekilde tüketilir. Dolayısıyla eşe dosta da kahve teklif etmek demek, türk kahvesi içer misin demektir bizde.  Köpüklü ve lezzetli bir türk kahvesi nasıl yapılır merak ediyorsanız detaylı anlatım için türk kahvesi başlıklı yazıma bakabilirsiniz.

Kahve içer misin teklifime yıllardır hayır cevabı veren genç bir arkadaşım vardı. O hayır demekten bıktı belki ama ben her sefer bi umut,  sana da kahve yapayım mı diye sordum hep.

Geçenlerde kahve içer misin sorusuna verdiği cevabı "white chocolate mocha yaparsan içerim" olunca büyük bir sevinç ve heyecanla araştırmaya başladım. 

Zaten beğendiğim hazır ürünlere, ben bunu evde yaparım şeklinde yaklaşan bir yapım var (Tabi yaparım diye işe girişip çuvalladığım vakıalar da çoktur ama, memnun kaldığımız sonuçlar da çıkmıyor değil)

Memnun kaldığımız şeylerden biri de white chocolate mocha.





Bu konuda işe yarar en güzel bilgiyi Amatör Mutfakta buldum. Daha sonra defalarca denedim içtim, ikram ettim. Tarifi kendi tarzıma uygun şekilde yazdım, yorumladım, resimledim ve tüm detayları ile yayına hazırladım. 

İçenlerden geçer not aldı. Ben bu tarz kahveleri dışarıda içmem, evde de ilk tercihim değildir yukarıda dediğim gibi. O yüzden kıyaslama yapamıyorum ama içilesi güzel bir kahve olduğunu söyleyebilirim. 

Üzerine süslemek için herhangi bir şey kullanmak istemedim. Buttercream oldukça ağır bir krema. Kremşanti kullanmak ise, kahvenin içerisinde kullanılan kaliteli malzemeye haksızlık etmek gibi geldi bana.

Yazı kısmını çok uzattım ama evde white chocolate mocha yapmakla alakalı akla takılabilecek tüm detayları yazmak istiyorum.

Eğer denerseniz, yorum kısmına olumlu olumsuz eleştirilerinizi yazabilirsiniz. O meşhur kahvecide içtiğiniz white chocolate mocha ile kıyaslayıp artısı eksisi nelerdir yazarsanız sevinirim. 

Bu boyda bir kahve dışarıda kaç lira bilmiyorum ama evde yapıldığı zaman maliyeti çok hesaplı oluyor. Gördüğünüz bir bardak kahveye harcadığım malzeme 2 liranın altındaydı. 

Fiyat konusu kullandığınız malzemeye göre de değişir tabi. Mesela sütü ve kahveyi ufak ya da büyük ambalajda almanız maliyeti değiştirecektir. 

Çikolatada da fiyat farkı oluyor. Piyasada ben iki markanın beyaz çikolatasını bulabildim. Biri milka diğeri ülker. Milka çoğu markette bulunurken ülkeri sadece migroslarda bulabildim ve tercihimi ülkerden yana yaptım. Hem daha hesaplı hem de lezzeti gayet tatmin edici. 

Bir de bu kahveyi evde yapmak istiyorsanız sütü köpürtmek için french presse ihtiyacınız olacak. Çok pahalı bir ürün değil. Ben 12 liraya almıştım 420 cc lik olanını (mavi renkli) Fakat tek seferde sadece bir kişilik hazırlayabiliyordum. Çok kişiye hazırlamak için büyük boyuna da ihtiyaç duydum. Araştırmalarım neticesi karacada 800 cc lik, ikeada ise 1000 cc lik iki ürün buldum. Fiyat, tasarım ve boyut kıyaslaması yapınca ikeanın ürünü benim için bir tık öne geçti. Şu an kullanıyorum ve memnunum. 5 kişilik kahveyi tek seferde bu ürünle hazırlayabiliyorum. Ama büyük olmasının şöyle bir kusuru var; tek kişilik yapamıyorsunuz. En az 2 kişilik hazırlamanız lazım. 



Dikkat edilecek diğer bir husus, french pressin içindeki süzgeç kısmı yarıda kalan modellerden değil de dibe kadar inen modellerden almanız. Çünkü ilk başta french pressin içine koyduğumuz süt miktarı az oluyor. Süzgecin sütün alt kısımlarına inip köpürtme işlemini yapması lazım. Aksi taktirde sütün içine giremeyen bir süzgeç işimize yaramayacaktır. Benim her iki french pressin süzgeci de tam olarak dibe temas etmiyor, ama yarıda kalan modellerden de değil. 1.5 cm kadar yukarıda. Sütü koyduğum zaman süzgeç içine gömüldüğü için köpürtme işlemini rahat yapabiliyorum. Ama yukarıda gördüğünüz ürün baya büyük olduğu için (1000cc) dediğim gibi köpürtme işlemi için en az 2 kişilik ölçü ile hazırlamanız lazım. 

French press olmadan yapılabilir mi sorusu aklınıza geldiye, alternatif olarak önereceğim yöntemi de tarifin içerisinde bulabilirsiniz.

White Chocolate Mocha (Beyaz Çikolatalı Kahve)

Malzemeler (230 cc lik bardak için)

* 140 g tam yağlı süt
* 30 g su (yaklaşık 2-3 çorba kaşığı)
* 4 parça beyaz tablet çikolata (13 g) 
* 1 tatlı kaşığı nescafe gold
* 1 çay kaşığı toz şeker

Bir kez bu ölçülerle deneyin. Daha sonra damak tadınıza göre, kahve, şeker ve çikolata miktarlarında artırma azaltma yapabilirsiniz.

White Chocolate Mocha Nasıl Yapılır

* Öncelikle tablet çikolatalar kırılıp bardağın içine koyulur.

* Süt ve şeker birlikte kaynatılır. 

* Bardaktaki çikolataların üzerine, çikolataları örtecek kadar kaynar sütten dökülür.

* Çikolata yumuşayana kadar sütü köpürtme işlemi yapılır. 

* Bunun için kaynatılan süt french presse alınır ve yaklaşık 25-30 saniye kadar süzgeç kısmı aşağı yukarı hareket ettirilerek sütün hacim kazanması sağlanır.

* French press yoksa ikinci bir yöntemi de anlatayım. Bu yöntemi de mecbur kalıp keşfettim. Şöyle ki;

Bir öğrenci evinde bu tarifi hazırlamak istedim ama french press yoktu. Arkadaşın el mikseri varmış. Denedik oldu ama sanki french presse göre biraz daha iri köpüklü oldu gibi. Ama güzel bir alternatif.

Mikser ile köpürtmek için cam kavanoza ihtiyacımız var. Tek kişilik hazırlayacaksanız 600 cc lik, iki kişilik yapacaksanız 1000 cc lik kavanoz işinizi görür. 3 kişilik yapmak için ise küçük bir tencere kullanabilirsiniz. 

Kaynar sütü kavanoza alıp mikser ile max ayarında 1 dakika kadar çırpıyoruz. Bazı mikser modellerinde iki ucuda kavanoza girerken, bazı modellerin uç kısmı geniş oluyor. Onlarda da çırpma işlemi için tek ucu kullanabilirsiniz.

* Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi kavanoz ve french pressin dibinde olan süt köpürtme sonrasında baya bir hacim kazandı.



* Bu arada bardaktaki süt karıştırılarak yumuşayan çikolata tamamen süte karıştırılır. 

* Nescafe bardağa koyulur. Üzerine kaynattığımız 30 g su ilave edilerek karıştırılır. 

* Son olarak köpürtülen süt ilave edilir.


* Sütü ilave ettikten sonra resimden de görüldüğü üzere üst tabakada beyaz köpük oluyor. Çaya şeker karıştırmış gibi hızlıca karıştırırsanız köpük kahve ile karışıp daha sonra üstte sütlü kahve rengi bir köpük tabakası oluyor. Bu şekilde içimi daha güzel oluyor bence.

Ben kahvede aşırı sıcaklık arayan biri değilim, zaten yapım aşaması kısa sürdüğü için aşırı bir soğuma olmuyor bence ama sizin için çok çok sıcak olması önemli ise onun için de bir kaç yöntem söyleyerek yazıyı bitireyim;

Bardağın içine çikolatayı koymadan önce bardağa kaynar su koyup bardak ısındıktan sonra içindeki suyu döküp sıcak bir bardak ile işe başlayabilirsiniz. Veya bardağı sıcak su dolu bir tabağın içinde bekletebilirsiniz.

Sütü köpürtme esnasında kavanoz veya french pressi sıcak su dolu bir tasın içine koyabilirsiniz. Tencerede yapacaksanız ocak üstündeyken bu işlemi yapabilirsiniz.


Şimdiden yapacaklara kolay gelsin. Umarım memnun kaldığınız bir tarif olur. Beyaz çikolatalı mocha yapmak hakkında akla gelebilecek tüm detaylara değinmeye çalıştım. Eğer kahveyi soğuk içmeyi seviyorsanız evde soğuk kahve yapımı başlıklı yazımıza da bakabilirsiniz. Afiyet olsun.




4 yorum:

  1. Eve bu tarz kahveleri kolayca yapmak için bir kaç ıvır zıvır aldım, ama gel gör ki kaç kere yaptım sayılı:) Ben daha çok soğuk kahveciyim ondan galiba, yani sıcak kahveyi çok severim ama böyle antin kuntin kahvelerin de yazın soğuğunu çok seviyorum.
    Bunu da denerim inşallah en kısa zamanda. Ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz gelince soğuk olarak deneyebilirsin evet. Havalar ısınsın, bir de Ice Mocha tarifi veririm inşallah. Bu tarz kahveler daha çok lise üniversite çağındaki arkadaşlara hitap ediyor. Bizim yaş grubu için ağırlıklı olarak ilk tercih türk kahvesi sanırım. Sevgiler

      Sil
  2. Cokk tesekkurler cook guzel bir tarif mutlaka deniycem ve sonucu yazicam😀😃

    YanıtlaSil

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.