21 Mart 2018 Çarşamba

ZENCEFİLLİ PORTAKALLI KURABİYE


Portakal mevsimi geçmeden, notlarım arasındaki bu zencefilli kurabiyeyi yazmak istedim. 

Geçmişte toz zencefil içerikli bitkisel bir ilaç yüzünden hep mesafeli dururdum kendisine. Kokusu bile midemi bulandırırdı. O yüzden ilk denememi taze zencefil ile yaptım ama sonuç (iplik tarzı lifli yapısı dolayısıyla) pek güzel olmadı. Daha sonra toz zencefil ile yaptım ve aroması hiç de rahatsız edici değildi. Aksine kurabiyeye baskın olmayan çok hoş bir aroma verdi.

Portakal, zencefil ve çikolata üçlüsünün birbirine uyumu ise gayet güzel. Denemek isterseniz portakallar bitmeden acele etmelisiniz. 

Son olarak kurabiyenin kıvamından bahsetmem gerekirse ne buradaki tarçınlı kurabiye kadar sert, ne de elmalı kurabiye kadar yumuşak. Ara formda bir kurabiye. 



Portakallı Zencefilli Kurabiye

MALZEMELER (Yaklaşık 54-55 adet)

* 100 g tereyağ
* 1 fincan pudra şekeri
* 1 adet yumurta
* 1 paket vanilin
* Bir fiske tuz
* 1 çay kaşığı toz zencefil
* Çay kaşığının ucu ile tarçın
* 1 portakalın kabuğu (rendelenmiş)
* Aldığı kadar un
* 1 çay kaşığı kabartma tozu (Ben bu kurabiyeye koymadım şeklini aynen muhafaza etsin diye fakat yine de fireler oldu. Kabartma tozu kullanınca kıvamı daha güzel oluyor o yüzden kullanmanızı tavsiye ederim)
* Üzerini süslemek için bitter çikolata (ben 4 tablet kullanmıştım ama tamamı için değil bir kısmı için)

Çikolatalı, Zencefilli ve Portakallı Kurabiye

NASIL YAPILIR

* Tereyağ, pudra şekeri, yumurta, vanilin, tuz, zencefil, tarçın ve portakal kabuğu derin bir kapta el ile birbirine iyice karıştırılır. 

* Un ve kullanılacaksa kabartma tozu eklenir. Unu temkinli eklemekte yarar var. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilmelidir. 

* Daha sonra hafif unlanmış tezgahta açılır. Resimde gördüğünüz gibi iki adet tahta cetvel arasında da açabilirsiniz. Benim kullandığım cetvellerin kalınlığı 4 mm. Hatta altına bir de pişirme kağıdı koyup açarsanız daha kolay kaldırırsınız tezgahtan. 


* Sonra pişirme kağıdı serilmiş büyük boy fırın tepsisine alınır. Ve önceden ısıtılmış 150 derece fırının en üst rafında pişirilir. 


* Soğuduktan sonra benmari usulü eritilmiş çikolata ile süslenir. İster tek tarafı batırılır. İster erimiş çikolataya bulanmış çatal ile çizgi çizgi süslenir. 


Not: Çikolatalar tam donsa bile kurabiyeleri üst üste koymayın. Birbirine bulaşıyor. Hatta aynı sorun yerken ele bulaşma şeklide de oluyor. Bu duruma bildiğiniz bir çözüm varsa yorumlar kısmına yazabilirsiniz. 

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMLAR SİTE YÖNETİCİSİ TARAFINDAN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.

AKTİF LİNK İÇEREN YORUMLARINIZ SİLİNECEKTİR.